Dialog DV
  • Dialog DV
  • Profilering
  • Hur
  • Aktiviteter
  • Intresseanmälan
  • Om oss
  • Dialog DV Boutique
DAGLIG VERKSAMHET
INFORMATION GÄLLANDE COVID-19
 
Vi håller vår verksamhet öppen som vanligt och arbetar utifrån Folkhälsomyndighetens rekommendationer och direktiv från Örebro kommun för att undvika smittspridning vidtar lämpliga åtgärder, både för er och vår skull.

På Folkhälsomyndighetens hemsida finns svar på de vanligaste frågorna om Covid19 och om smittspridning. Klicka här för att komma till sidan Covid-19.

Vill du läsa mer om hur Örebro kommun arbetar med Covid19? Klicka här för att komma till sidan Information med anledning av coronaviruset.
 
Aktuella försiktighetsåtgärder
- Möjlighet finns för individuell anpassad visning av lokaler och dialog på plats mellan juni-augusti månad. Kontakt för mer info och planering via kontaktuppgifter på vår hemsida längst ner.
- Uppstart i augusti med aktiviteter anpassade ifråga form och utförande. Detta i enlighet med rekommendationer från Folkhälsomyndigheten och/eller direktiv från Örebro kommun (Programnämnden). Aktivitetsschemat och innehåll förmedlas vid uppstart. Anpassas och justeras därefter efter rådande situation och i samråd med deltagaren.
 
Vad gör vi på Dialog DV för att öka säkerheten och minska risken för spridning av coronaviruset?
- Vi håller medvetet ett längre avstånd till varandra under aktiviteter och undviker risk för köbildning och trängsel vid ankomst och avgång från daglig verksamhet.
- Personal instruerar och förr kontinuerlig dialog under tiden för utförandet av aktiviteter med deltagare om försiktighetsåtgärder och ser till att rekommendationer gällande närkontakt, beröring, tvätta händer, mm efterlevs.
- För att undvika trängsel och närkontakt har vi sett över möblering i syfte att skapa utrymme i våra lokaler, som exempelvis glesare placering av stolar, mm.
- Alla våra medarbetare och deltagare får tydlig information om vikten av god handhygien i samband med närakontakt, städning, toalettbesök, måltider och övriga arbetsuppgifter.
- Lokalerna städas mer frekvent än tidigare för att upprätthålla hygienen på en hög nivå.
 
Vad kan du som besökare göra?
Vi kommer att ha (vid uppstart) många besökare (personal och deltagare) som passerar våra entrédörrar varje dag. Tänk gärna på det, speciellt du som ingår i någon av riskgrupperna.
 
Undvik att bli smittad och att smitta andra (Lättläst)

Pictogramfilm om coronaviruset (Covid-19)
 
- För allas säkerhet ber vi Dig som deltagare eller besökare att respektera våra regler och riktlinjer.
- Tvätta händerna ofta med tvål och varmt vatten. Handsprit kan vara ett alternativ när du inte har möjlighet till handtvätt.
- Tänk på att hosta och nysa i armvecket, så undviker du att sprida de små, små droppar som innehåller smittämnen.
- Kom till daglig verksamhet men bara om du känner dig helt frisk. Om du varit sjuk, stanna hemma ytterligare två dagar efter att du blivit frisk och symtomfri.
- Övrigt besök till vår verksamhet vill vi minska och ska eventuellt förbokas och bedömas individuellt.
 
Vanliga frågor och svar

Är Dialog DV öppet som vanligt?
Ja, vi har öppet som vanligt. Fysisk aktivitet är bra för folkhälsan och i dagsläget finns inga direktiv från Folkhälsomyndigheten att tillfälligt stänga vår verksamhet. Däremot ser vi över våra aktiviteter som kan komma att behöva ändras eller ställas in, vilket vi gör i samråd med Dig som deltagare och/eller håller Dig uppdaterad om.
 
Behåller jag min plats på Dialog DV om jag är frånvarande utan anledning?
Vid mindre än 50 % faktisk närvaro av den planerade tiden, under en månads tid, bör ett möte med deltagare och eventuell företrädare äga rum, för att samtala om fortsatt planering och eventuell förändring eller omval. Om deltagaren trots dokumenterat motivationsarbete och avstämning om orsak fortsatt efter ytterligare en månad har hög frånvaro, eller ingen närvaro alls, behöver deltagaren informeras av utföraren om att man inte kan behålla den specifika platsen.
 
Har ni ändrat era städrutiner?
Att hålla våra lokaler rena och fräscha är en viktig del i vårt dagliga arbete. Just nu städar vi mer frekvent än tidigare.
 
När behöver jag kontakta vården?
De allra flesta som blir sjuka behöver inte söka vård eftersom besvären brukar gå över av sig själv.
 
Mer information om när du ska kontakta vården finns på 1177 vårdguiden.
Gör ett webbbaserat test och få svar på om du behöver kontakta vården via självskattningstestet för covid-19-symtom på 1177 vårdguiden.
 
Övriga frågor och svar
Folkhälsomyndigheten har sammanställt vanliga frågor och svar kring exempelvis symptom på smitta och hur viruset smittar – Covid19.​

Har du allmänna frågor om coronaviruset och covid-19 kan du ringa det nationella informationsnumret 113 13. All information som 113 13 lämnar ut är verifierad av Folkhälsomyndigheten eller annan ansvarig myndighet. Tjänsten är tillgänglig dygnet runt.


Hälsningar, Dialog DV



Bild

​Tack för besöket!

Dialog DV AB
Tel:
 (kontaktuppgifter hittar Du under OM OSS)
Postadress: Box 118, 692 22 Kumla
Verksamhet: Nygatan 38, 702 11 Örebro
Org nr: 559186-0100
Bild
Bild
Välkommen att tycka till
Dialog DV:s GDPR policy
  • Dialog DV
  • Profilering
  • Hur
  • Aktiviteter
  • Intresseanmälan
  • Om oss
  • Dialog DV Boutique